Max Smink versterkt per seizoen 2022/23 de selectie

Max Smink schudt de hand van voorzitter Marcel Tiemann in het bijzijn van trotse vader Charles Smink.

Komend seizoen komt Max Smink, 20 jaren jong, de selectie versterken. Afgelopen dinsdag 3 mei heeft de jonge doelman dat, na een goed gesprek met voorzitter Marcel Tiemann, hoofdtrainer Fethi Özerdogan en assistent Freek Fokkink, besloten.

Max speelde de afgelopen 15 jaar voor V.V. Viod uit Doetinchem. Hij heeft daar de gehele jeugdopleiding doorlopen. Oorspronkelijk was hij spits, een rol die hij dertien jaar vervulde. De afgelopen twee seizoenen, in de O19-2 en vervolgens in de O19-1, is hij gaan keepen. Hij ziet S.V. Vaassen als een mooi avontuur en wenst uiteraard te gaan voor prestaties, maar ook vooral zichzelf te ontwikkelen. “Het is voor mij een nieuwe omgeving en een nieuwe club. Ik zie dat als een mooie uitdaging om de komende tijd alles uit mezelf te halen als keeper en een rol van betekenis te worden voor de club.”

Volgens Max zijn z’n kwaliteiten vooral zijn reflexen. Iets wat goed van pas komt als keeper. Daarnaast beschikt hij over het vermogen om mee te voetballen. Iets wat hij natuurlijk heeft ontwikkelt tijdens zijn tijd als spits. Reflecterend hierop zegt Max: “Soms denk ik door mijn jaren als spits net iets sneller met mijn voeten dan handen.” Dat vinden wij niet erg Max, zo lang de bal er maar niet in gaat.

Max kijkt uit naar het nieuwe seizoen en hoopt dat we met z’n allen een mooi seizoen gaan beleven. Van harte welkom alvast Max!