In memoriam Bennie Blok

Bennie Blok

Voor een ieder toch nog onverwacht is Bennie Blok overleden. Hij is 84 jaar geworden. Als dank voor zijn inzet is hij benoemd tot lid van verdienste bij SV Vaassen.

Bennie is ruim 75 jaar lid geweest van SV Vaassen. Hij heeft zich als speler jarenlang ingezet bij het eerste elftal, met de nodige successen. Zo heeft hij de promotie naar de tweede klasse meegemaakt en ook de net niet gemaakte stap naar de eerste klasse.

Na zijn actieve carrière bleef hij zeer betrokken bij de club. Hij heeft enige jaren in het bestuur gezeten. Maar vooral als leider was hij bij diverse teams een onmisbare schakel. Vaak was hij bij diverse elftallen tegelijk betrokken, zodat hij menig uur op de club aanwezig was. In het verleden kregen jeugdspelers elke week een ‘wedstrijdkaart’ van hem in de brievenbus. Daarop stond natuurlijk de wedstrijd vermeld en ook de positie in het veld voor de betreffende speler.
Hij was leider van het eerste elftal en diverse juniorenteams maar ook de veteranen mochten op zijn steun rekenen. Daar verzorgde hij ook de trainingen voor.

Tijdens de toneelavonden bij de vereniging verzorgde hij, vaak samen met Jan Schurink, een muzikaal intermezzo. Zo maakten zij bijvoorbeeld furore met de Zuiderzeeballade. Bij het 70-jarig jubileumfeest van SV Vaassen heeft hij samen met Fred Eggink een complete musical in elkaar gedraaid. Eggink zorgde voor de teksten, Blok voor de bijpassende muziek.

Wij verliezen met zijn overlijden een betrokken lid, die veel voor de club betekend heeft. Wij willen zijn naasten sterkte wensen.

Bestuur en leden van SV Vaassen
Club van Honderd SV Vaassen