Voetbalmiddag S.V. Vaassen 2022

Op vrijdag 28 oktober hield de vereniging voor kinderen van 6 t/m 15 jaar uit Vaassen en omstreken de “S.V. Vaassen Voetbalmiddag”.

Bij aanvang om 13:00 verzamelden zich 66 kinderen op het speelveld voor de kantine. Bij aankomst kregen ze uiteraard eerst even de kans gezellig te ravotten met hun vrienden en vriendinnen en om even latje trap te doen met de trainers. Om 13:15 begon het echte werk. Onder leiding van Erwin Vosselman waren er zes oefeningen uitgezet. De kinderen werden in groepen gebaseerd op leeftijd ingedeeld en gingen de oefeningen in circuit uitvoeren. De één nog uitdagender dan de ander.

Met ongeveer 10 minuten per oefening en 4 oefeningen afgerond was de Voetbalmiddag al snel een uur onderweg. Oftewel tijd voor een korte pauze met limonade en koek. Daarna werden de twee resterende oefeningen gedaan met veel plezier gedaan. Met name de oefening waarbij de bal via een bouncer op de volley genomen mocht worden trok veel aandacht. “Mocht worden”, want eenvoudig was de oefening niet.

Na de circuittraining was het weer tijd voor een korte pauze en voor een herindeling, want hierna werd er in Champions League toernooivorm verder gespeeld. De jeugd werd verdeeld in twee groepen a) jeugd t/m 10 jaar en b) jeugd t/m 15 jaar. Vervolgens werden de teams ingedeeld en werden wedstrijden gespeeld. Als je team won, moest je een veldje doorschuiven. Als je team verloor, moest je een veldje terug. Speelde je gelijk, dan kwam het aan op een ouderwets potje ‘Steen, papier, schaar’. Zo speelden uiteindelijk de sterkste op het laatste veldje, maar probeer daar maar eens te blijven.

Na ruim een half uur was het tijd om eind aan de Voetbalmiddag te breien, maar uiteraard werd nog gesnackt. Ditmaal met limonade en chips. Het was weer een geslaagd festijn!

Foto’s

Fred Rijckenberg was erbij om foto’s te maken! Check svvaassen.nl/foto-albums voor zijn volledige fotoverslag.