Autoschadebedrijf De Wilde Schoolvoetbaltoernooi Poule D

Op 13 april streden de meiden van groepen 7 en 8 bij S.V. Vaassen om de eerste plaats in poule D van het Autoschadebedrijf De Wilde Schoolvoetbal toernooi. Er deden maar liefst acht scholen mee uit onze gemeente mee: de Anne de Vriesschool (Epe), de Gerardus Majella (Vaassen), de Gildeschool (Epe), de Hoge Weerdschool (Epe), de WG van de Hulstschool (Epe), de School met de Bijbel (Emst), ’t Mozaïek (Vaassen) en de St. Bernardusschool (Epe). Het toernooi werd mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van Autoschadebedrijf De Wilde en de Rabobank Noord Veluwe en door de enthousiaste vrijwilligers van de S.V. Vaassen.

Toernooiopzet

De acht scholen participerend in Poule D werden ingedeeld in twee subpoules van vier. Binnen deze subpoules speelden de scholen onderling tegen elkaar in wedstrijden van 20 minuten. De twee besten scholen van iedere poule kwalificeerden zich voor de halve finales. De verliezers van deze knock-out wedstrijden speelden nog een wedstrijd om de derde plek en een daarbij horende beker. De finalisten speelden om de grote wisselbeker en kwalificatie voor de regionale kampioenschappen.

Wedstrijduitslagen poulefase

3’t Mozaïek3330
4St. Bernardusschool0011-11

Halve finales

Vanuit de poulefase bleek de School met de Bijbel uit Emst de beste in subpoule 1. Vandaar mochten zij in de halve finale aanvangen tegen de nummer twee van subpoule 2 de Hoge Weerdschool. De School met de Bijbel bleek na 20 minuten te sterk voor de Hoge Weerdschool. Uitslag: School met de Bijbel Emst 3-0 Hoge Weerdschool.

De Gildeschool was in subpoule 2 de beste gebleken en mocht daarom tegen de nummer 2 van subpoule 1 de Anne de Vriesschool. De Anne de Vriesschool bleek echter een verrassing in petto te hebben, want ondanks het goede spel van de Gildeschool wisten de meiden van de Anne de Vriesschool te winnen. Uitslag: Gildeschool 0-1 Anne de Vriesschool.

16.10Halve finaleSchool met de bijbel Emst – Hoge Weerd3-0
 Halve finaleAnne de Vries – Gildeschool1-0

Troostfinale en finale

In de troostfinale speelde de Gildeschool tegen de Hoge Weerdschool. De meiden van de Gildeschool deden in de troostfinale drie maal wat in de halve finale niet was gelukt: scoren. De Hoge Weerdschool deed alles wat zij kon, maar moest genoegen nemen met de vierde plaats. Uitslag: Gildeschool 3-0 Hoge Weerdschool.

In een bloedstollende finale trad de Anne de Vriesschool aan tegen de School met de Bijbel uit Emst. Met veel publiek langs het veld streden de meiden nog een laatste keer waarbij het onderste uit de kan werd gehaald. De wedstrijd liep erg gelijkwaardig op, maar er kan er maar één de beste zijn. Uiteindelijk bleek de School met de Bijbel 1-0 te sterk. Zij hadden in de poulefase alles gewonnen en bleken uiteindelijk de ongeslagen kampioen! Gefeliciteerd!

16.40TroostfinaleHoge Weerdschool – Gildeschool0-3
 FinaleSchool met de bijbel Emst – Anne de Vries1-0

Prijsuitreiking

Na afloop van het toernooi verzamelde alle meiden zich in de kantine van de S.V. Vaassen voor de prijsuitreiking. Voordat alle prijzen werden uitgedeeld werden eerst de sponsoren en de vrijwilligers van het toernooi bedankt met een hard applaus. Daarna mochten de teams 1 voor 1 naar voren komen om hun prijzen in ontvangst te nemen en op de foto te gaan. Als winnaar van het toernooi nam de School met de Bijbel uit Emst de grote wisselbeker in ontvangst.

Eindstand:

1. School met de bijbel Emst
  2. Anne de Vries
  3. Gildeschool
  4. Hoge weerdschool

Tot slot werd de beste speelster van het toernooi benoemd. Dit was speelster Louise Pompert, eveneens van de School met de Bijbel uit Emst. Al na de poulefase was zij door de toernooiorganisatie tot beste speelster benoemd, al wist zij dit zelf nog niet. Gefeliciteerd Louise!

Foto’s

Fotograaf Fred Rijckenberg heeft gedurende het toernooi foto’s gemaakt. De foto’s zijn geplaatst op de website van de S.V. Vaassen en zijn direct te raadplegen via svvaasen.nl/foto-albums