Oliebollentoernooi en -actie S.V. Vaassen groot succes

Op donderdag 30 december was het Oliebollentoernooi bij S.V. Vaassen. Ook hield de vereniging, na het succes van vorig jaar, wederom de Oliebollenactie in samenwerking met lokale ondernemer Maikel de Bakker aan Huis. Het leidde tot een prachtige en succesvolle afsluiting van 2021.

Maikel de Bakker aan Huis deelt de oliebollen uit onder de jeugdspelers.
Ook Wim geniet van een heerlijke oliebol.

Een geslaagd Oliebollentoernooi

Voor de jeugd van S.V. Vaassen is het Oliebollentoernooi een klassiek onderdeel van het Winterprogramma. Het vindt al jaren plaats op 30 december met als doel de jeugd de jeugd een gave jaarafsluiter te bieden. Het is een clubtraditie geworden. Lekker voetballen in de zaal en vervolgens een heerlijke oliebol eten. Alleen vorig jaar ging het helaas niet door vanwege de lockdown.

Dit jaar ging het bijna weer mis, maar gelukkig kon er door het relatief warme weer uitgeweken worden naar de eigen sportvelden. Met dank aan de trainers en vrijwilligers en tot grote blijdschap van de jeugdtalenten. Het toernooi betekende voor hun een sportieve en sociale uitlaatklep. Ze lieten dan ook ijverig hun talent zien. Met goals, assists, dribbelacties en oliebollen hadden de MiniFassy’s, de Pupillen en de Junioren van S.V. Vaassen een geslaagd toernooi.

Even lachen! Tussendoor bij het voetbaltoernooi.
Max doet tussendoor even een gekke pose voor de camera ;D!
Teammoaten Marc en Ties poseren ook even.
Wanuwa poseert met een bal onder de voet. In aanloop van komend oliebollentoernooi is deze hoogstwaarschijnlijk vervangen door een oliebol.

Penaltybokaal met selectiekeeper Jordi Steenbergen

Naast het toernooi werd er een penaltybokaal gehouden waarbij niemand minder dan selectiekeeper Jordi Steenbergen op goal stond. De keeper vertelde de dag ervoor nog met Prof Eloy Room te hebben getraind, dus hij was scherp. De jeugd had een lastige aan hem, maar enkele spelers hadden een zodanig uitstekende traptechniek dat ze hem wisten te passeren. Degenen die dit het vaakst lukte waren: Givanno (JO8), Noa (JO9), Yannick (JO10), Jill (JO11), Gijs (JO12) & Saviano (JO13). Zij namen ieders een prijsje in ontvangst.

Selectiekeeper Jordi nam zijn taak bij het penaltybokaal serieus. Hier plukt hij een bal lenig uit de bovenhoek.
Doeltreffende spelers moesten waken voor Jordi.
Toch werd hij af en toe gedwongen de bal uit het net te vissen.
Jordi laat zien hoe een penalty achter het standbeen geschoten moet worden. Ondanks vier keepers Matt, Dean, Fay en Davy was hij doeltreffend.

Mooie opbrengst Oliebollenactie Maikel de Bakker aan Huis

Door initiatief van Marco Bijsterbosch is de vereniging vorig jaar samen met lokale ondernemer Maikel Kwappenber op de een win-win actie gekomen. De club mag de bakkers lekkernijen verkopen en per zak levert dit 2 euro winst op voor de club. Door de inzet van de jeugd en de vrijwilligers zijn er dit jaar 1500 lekkernijen verkocht, verdeeld over 179 zakken. Een prachtige opbrengst waarmee de vereniging weer mooie dingen kan doen. De vereniging bedankt de jeugd, de vrijwilligers en Maikel de Bakker aan Huis van harte voor hun inzet!