Positieve start nieuwjaar

VAASSEN – Tijdens de nieuwjaarsreceptie van voetbalvereniging SV Vaassen heeft voorzitter Marcel Tiemann veel positief nieuws voor het voetlicht gehaald. De club bestaat dit jaar 103 jaar en blikt nog steeds vol enthousiasme vooruit.

Op sportief vlak heeft het eerste elftal een stapje teruggedaan naar de vierde klasse. “In eerste instantie geen ramp, we moesten starten met voor een groot deel nieuwe jonge spelers. Na het vroegtijdige vertrek van hoofdtrainer Fethi Ozerdogan hebben Erwin Vosselman en Marvin Dolion samen het trainerschap overgenomen. We hopen hiermee in de tweede helft van het seizoen nog een aantal successen te behalen”, aldus Tiemann.

Ook het tweede elftal heeft met Edward Fennebeumer een ervaren trainer. Hij is in het verleden jaren bij het eerste van SV Vaassen betrokken geweest. Edwin Rodijk traint naast het derde ook de JO15. “Ook het 35+team en de dames gaan onverminderd door. Met veel plezier en gezelligheid. En 100% inzet tijdens de wedstrijden. Onze jeugdteams, vanaf de mini’s, groeien gestaag door”, somt de voorzitter op.

Door corona ging het vieren van het 100-jarig bestaan niet door. Afgelopen jaar kon het uitgestelde festijn om dezelfde reden niet doorgaan. Dit jaar in mei hoopt de club alsnog een mooi feest te houden.

Ondanks alle positieve berichten uitte Tiemann zijn zorgen over de huidige energiecrisis. “Gelukkig zijn we rond de velden overgegaan op zuinige ledverlichting. Verder letten we allemaal op onnodig verbruik. We hebben de kantine altijd opengehouden voor de vele activiteiten buiten het voetbal, die zeer belangrijk zijn voor de sociale betrokkenheid.”

Aan het einde van zijn toespraak: “Al met al een jaar waarin veel gebeurd is. Met successen en tegenslagen. De successen geven energie, uit de tegenslagen trekken we lering voor de toekomst. Iedereen een fantastisch en gezond 2023 gewenst!”