S.V. Vaassen zet stijgende lijn voort en beloond zichzelf met een overwinning op Colmschate

Op een zonnige zondag middag, stond de wedstrijd tussen Colmschate en S.V. Vaassen op het programma. De afgelopen weken, was het vertoonde spel van S.V. Vaassen in een duidelijke stijgende lijn. Colmschate uit is vaak een prooi voor de blauw-witten. Zo ook deze middag.

Vaassen kwam sterk uit de startblokken en zette veel druk op te tegenstander. In de eerste helft echter kreeg Colmschate een opgelegde kans. Deze wisten ze niet te verzilveren en de bal verdween in het zijnet. Even later, stonden zij weer 1 tegen 1 met de keeper Twan van Maanen. Twan bleef lang staan en maakte zich breed, waardoor de bal via zijn schoen over de achterlijn verdween.

Daarna begon S.V. Vaassen de wedstrijd de domineren. Hoog druk zettend en goed positiespel spelend, combineerde de ploeg van Fethi Ozerdogan naar de 16 meter van de tegenstander. Een scrimmage voor de goal leverde een schotkans voor Wouter van Lent op. Deze aarzelde niet en joeg het leer tegen de touwen, 0-1 in de 35e minuut. S.V. Vaassen speelde het restant van de eerste helft verzorgd voetbal en gaf geen kansen meer weg. We gingen rusten met een 0-1 voorsprong.

In de tweede helft zette Vaassen het goede spel voort tot in de 52e minuut Abdi werd gelanceerd en de 0-2 hoog in het dak van de goal schoot. Colmschate kon hier niet veel tegen overstellen tot in de 82e minuut de scheidsrechter de bal op de stip legde. Colmschate wist de penalty te benutten, 1-2. In de laatste paar minuten werd de druk opgevoerd door Colmschate maar zij konden geen vuist meer maken. Eindstand 1-2.

Waarschijnlijk speelt S.V. Vaassen de ingelaste thuiswedstrijd tegen Activia op 16 november om 19:30 uur op het nieuw verlichte hoofdveld, van sportpark de Kouwenaar.