Selectie op bezoek bij 1ste klasser A.V.V. Columbia

Verslag A.V.V. Colombia 1 – SV Vaassen 1 door Freek Fokkink

Apeldoorn, 10-2-22

Donderdagavond 20.00 uur traden we aan tegen het 1e elftal van A.V.V. Colombia (1ste klasse). Het was een zinvolle oefenwedstrijd waarin we de eerst 20 minuten goede energie legde in de wedstrijd en het onze tegenstander niets cadeau gaven. Binnen 5 minuten van niet volledige focus kregen we 3 doelpunten tegen. Keiharde les want we verdiende dit niet op de manier hoe we begonnen aan de wedstrijd. We werden weer wakker geschud en gaven goede weerstand in het vervolg van de wedstrijd. Waarbij we zelf ook 2 tot 3 keer hadden/moeten scoren. In deze nieuwe ploeg zit een sterke stijgende lijn, weer stappen gemaakt in de speelwijze en het samenwerken als team. Steeds minder naïviteit en stap voor stap meer volwassenvoetbal.

Tegen een ploeg uit de 1e klasse toch kansen gecreëerd en de samenwerking onderling wordt steeds beter. We moeten ons blijven ontwikkelen want voorin brengen we nog niet de kwaliteit die nodig is om kansen om te zetten in doelpunten. Al met al een mooie wedstrijd, waarin we veel hebben geleerd en een goede basis hebben gelegd voor de 2e helft van de competitie.