Eerste fundamenten seizoen 23/24 gelegd

Zoals aangekondigd in de eerdere berichtgeving is het bestuur van SV Vaassen vol aan de slag gegaan met de toekomst van haar 1e elftal nadat de moeilijke beslissing is genomen om het 1e elftal niet meer deel te laten nemen aan de rest van de competitie dit seizoen.

Met dit bericht wil het Bestuur een update geven over de eerste genomen stappen richting de nieuwe samenstelling van staf en spelers voor het seizoen 23/24.

Met het vastleggen van een nieuwe hoofdtrainer, keeperstrainer en een aantal spelers zijn de eerste fundamenten voor het komende seizoen geplaatst.

Willem Spiegelenberg zal in het seizoen 23/24 het hoofdtrainerschap op zich nemen. Met een twee jarige verbintenis zal Willem samen met zijn staf de lijnen uit gaan zetten en het team voorbereiden op het nieuwe seizoen in de 5e klasse. Trots zijn wij, dat een man van de club zichzelf dusdanig heeft ontwikkeld in het trainerschap over de afgelopen jaren, nu bij SV Vaassen, zijn ervaring wil gebruiken om de volgende stap in zijn carrière te zetten met het leiden van ons 1e elftal.

Als speler is Willem al sinds jonge leeftijd actief bij de club en heeft hij als trainer diverse jeugdteams en ons 2e elftal geleid. De laatste jaren is hij actief geweest als trainer bij VVOG in Harderwijk. Willem staat bekend als een enorm enthousiaste en betrokken trainer die het als missie ziet onze groep jonge spelers vanuit hun eigen kracht naar de best mogelijke prestaties te leiden.

Tevens zijn wij zeer verheugd te kunnen melden dat naast de veldtrainers er vanaf het komende seizoen een nieuwe keeperstrainer actief zal zijn op de velden van SV Vaassen. Maurice Boeve zal deze belangrijke functie gaan invullen. Maurice heeft veel ervaring in het trainen van keepers op het hoogste niveau bij clubs als SV Epe, EZC en SV Wissel. Met zijn enthousiasme en positieve houding zijn wij er van overtuigd in hem de ideale keeperstrainer te hebben gevonden voor het trainen van onze keepers.

Als derde kunnen wij melden dat er in de spelersgroep ook een aantal nieuwe spelers zullen worden toegevoegd waar wij als club zeer enthousiast over zijn. 1 van deze spelers is echter geen onbekende van onze club. Als echte SV Vaassen man zal Hakan Soykan als zeer ervaren speler terugkeren in de selectie. Hakan heeft een rijke historie bij de club waarin hij in het verleden vele successen heeft behaald met het 1e elftal. Zijn voetbalcarrière bij verschillende clubs hebben hem veel ervaring gebracht. Wij zijn blij dat hij die ervaring bij ons wil gebruiken. Op dit moment werkt Hakan samen met de nieuwe staf aan het samenstellen van het team en is daarvoor bereid zijn netwerk, welke hij heeft opgebouwd met zijn werk en voetbalcarrière, in te zetten.

Met deze nu geboekte successen zijn wij nog meer gemotiveerd geraakt en zullen wij onverminderd doorgaan met het voeren van gesprekken voor het samenstellen van onze 1e elftal.

Namens het Bestuur en de club wil ik Willem, Maurice en Hakan heel erg bedanken voor het vertrouwen dat zij in SV Vaassen hebben gesteld en wensen hen dan ook heel veel succes en voetbalplezier toe voor de komende seizoenen.

Marcel Tiemann

Voorzitter SV Vaassen