Geslaagd slaapfestijn bij SV Vaassen

Door Dorien en Peter Scheurs

Voetballen, spelletjes en vooral veel lol. Dat was het geval tijdens het slaapfeest van de jeugd bij SV Vaassen. Misschien heeft niet iedereen veel geslapen, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken.

Wat was het geweldig! De kinderen hebben volop genoten en de begeleiding zeker niet minder. Wat een enthousiasme, fantastisch!

De jeugd van SV Vaassen heeft een fantastisch slaapfestijn gehad op het eigen complex. Twee dagen vol spelletjes, voetbal en vooral veel plezier. Vrijdagavond om 19.00 uur kwamen de kinderen op het sportpark aan. Sommigen al wat moe omdat ze de avondvierdaagse hadden gelopen, maar die vermoeidheid was snel over. De mini’s, JO8, JO9 en JO11-2 gingen in groepjes naar het centrum op vossenjacht. Bij Rozeboom kreeg iedereen een ijsje. Een welkome traktatie op deze warme avond.

Terug in het clubhuis dansten de jongsten enthousiast op de discomuziek. Later laser gamen op het hoofdveld was natuurlijk superspannend.

De JO11-1, JO13 en JO14 kregen eerst een voetbalclinic van diverse trainers van SV Vaassen. Daarna volgde een dropping op enkele kilometers van het sportpark af. Zonder hulp van google, telefoons waren niet mee, wisten ze allemaal de weg terug te vinden. De mini’s lagen toen al heerlijk te slapen in het clubhuis.

De rest heeft de nacht in grote tenten op het veld doorgebracht, waarbij sommigen als een blok hebben geslapen en anderen wat minder. Zaterdagmorgen om half negen werd gezamenlijk ontbeten om energie op te doen voor een vol programma. De jongsten gingen ’s ochtends naar ’t Smallert in Emst en eindigden hun festijn met buikschuivers over een verkoelende waterglijbaan op het sportpark.

De oudsten gingen op de fiets naar het Klimbos in Apeldoorn. Hun slaapfestijn werd afgesloten met een combinatie honk- en voetbal, waarbij de honken gevulde zwembadjes waren. Ook tussen de honken kon al glijdend van het water genoten worden. Zowel de jeugd als de organisatie heeft twee dagen veel plezier gehad.